Web og sosiale medier som markedskanal

Kurset gir en orientering om muligheter for bruk av web og sosiale medier til salg og markedsføring av produkter og tjenester. Digital markedsforståelse, web og sosiale medier samt forståelse av teknologi er tre hovedpilarer for dette kurset.

Dato

Klokkeslett

Kurssted

22. - 24. og 29. oktober

18:00-21:00

Tvedestrand, TENK senteret 

19. - 21. og 26. november

18:00-21:00 

Arendal, Eureka senteret 4 etg.

Klikk her for påmelding

Kursene er basert på tre hovedtema, hvor det skisseres muligheter og gis hjemmeoppgaver som den enkelte gründer kan benytte på markedsføring av egen gründeridé eller virksomhet. 

Facebook som markedskanal

Facebook har blitt en stor markedskanal og lavterskel mulighet til en relativt lav kostnad for grundere. En av kurskveldene vil ha fokus på dette temaet. 

Nettstedet som salgs- og markedskanal

Bedriftens nettsted er både hjerte og fundament i en virksomhets kommunikasjon med markedet.

På kurset vises muligheter innenfor web og netthandel. Stikkord: domene, innholdsstruktur, søkemotoroptimalisering, valg av bilder og annet innhold, kostnader o.l. 

Digital strategi for virksomheten

Hva ønsker du å oppnå med dine aktiviteter (målsetting), hva er ditt viktigste budskap, hvem ønsker du å nå (målgruppe), hvem vil du være (etterlatt inntrykk) - i hvilke kanaler (medievalg), og hvor og når vil du gjøre det (aktivitetsplan)? 

Kursene vil være dialog-baserte, med vekt på kursdeltakernes egne erfaringer. 

Kursholder: Cathrine Coucheron Berli, daglig leder i CC BERLI KOMMUNIKASJON AS i Arendal.